Käytiin tuossa lauantaina tapaamassa erästä henkilöä koirineen, joka antoi meille loistavia vinkkejä. Mä olen Helmin kanssa tahkonnut noutoa kaksi vuotta eikä se ota sujuakseen. Tämä herra opetti noudon Helmille parissa minuutissa! Saatiin hyvä pohja harjoittelulle ja intoa pursuaa nyt joka nurkasta. Ollaan otettu päivittäin pelkkää käteen kapulan tuomista ja Helmi osaa sen jo hienosti. Tänään otin remmin mukaan harjoituksiin ja toppasin kapulalle karkaavan koiran sanomatta sanaakaan. Helmi hiffas heti et ai ei saakkaa mennä enneku saa käskyn ja kontaktissa odotti käskyä. Käskyn saatuaan intopiukeena laukkas kapulalle ja toi sen mammalle. Ai et mä oon ylpee mun pikkasesta!
Niin se vaan on myönnettävä, et kyllä se oikeilla vinkeillä on helppo edetä. Tällasesta avusta ei voi muutaku olla kiitollinen!
Ollaan myös puuroiltu koiria. Ohra/tattari/riisi puuroa johon lihaa, kananmunaa ja kasviksia. Hyvin on ainakin koirille maistunut ;) Varsinkin papan tuomat edellisvuoden hirvenlihat on menny innolla alas. Ihan paistia ja muuta lihaa sinne on uponnut. Ai ai, maistuis varmaan muillekki.